گنجشکک اشی مشی
جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, :: 8:16 :: نويسنده : MOHAMMAD

 



Ferdinand Anton Ernest Porsche پسر فردیناند پورشه معروف در 19 سپتامبر 1909 در دهکده Wiener Neustadt از توابع وین به دنیا آمد. او در سال 1923 به همراه خانواده به اشتوتگارت نقل مکان کرد؛ چرا که پدر باید در کارخانه دایملر مشغول به کار می شد. فری پورشه همانند پدر خود علاقه شدیدی به اتومبیل داشت و همین علاقه بود که به خلق یک شاهکار دیگر در دنیای اتومبیل ها منجر شد.

فردیناند پورشه پدر در سال 1931 کارخانه Dr.Ing.hc.f.Porsche GmbH را در اشتوتگارت تأسیس کرد تا در آن به طراحی و ساخت اتومبیل مشغول شود. فری ریاضیات را در مدرسه و مکانیک را در کارگاه پدر آموخت.

دوران جوانی فری مصادف بود با به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان و فراخوان او برای بازسازی صنایع. هیتلر می خواست که آلمان سریع ترین اتومبیل ها را بسازد. بنابراین کارخانه های اتومبیل سازی را از کمک های دولتی برخوردار کرد. فردیناند پورشه پدر نیز از این مساعدت ها سهمی برد و توانست مدیریت کارخانه هایی چون Auto Union و Wanderer را بر عهده گیرد. در سال 1933 اولین اتومبیل پورشه با یک موتور 16 سیلندر 4.5 لیتری و شاسی آلومینیومی ساخته شد.

قرارداد پورشه با Auto Union در سال 1938 به اتمام رسید و او بیشتر وقت خود را صرف طراحی ماشین آلات جنگی کرد.

با پایان جنگ، پدر و پسر به اسارت فرانسوی ها درآمدند. فرانسوی ها برای آزادی هرکدام از پورشه ها 500 هزار فرانک مطالبه کردند ولی بضاعت مالی خانواده پورشه تنها اجازه پرداخت وثیقه یکی را می داد بنابراین پسر در ماه جولای 1946 آزاد شده و به اتریش بازگشت ولی پدر در اسارت فرانسوی ها باقی ماند. فری پس از بازگشت سعی کرد تا کارخانه پدری خود را بازسازی کند ولی از سوی نیروهای اشغالگر منع شد.

این امر باعث شد تا وی به شهر Carinthia/Gmnd در اتریش برگردد تا با کمک خواهر خود کارخانه جدید برای ساخت پمپ آب و لوازم لوله کشی تأسیس کند. عقد قرارداد با برخی کارخانه های اتومبیل سازی باعث شد تا وسوسه ساخت یک اتومبیل به جان فری بیافتد.

در ذهن فری چیزی از قلم افتاده بود و آن رویای پدر برای طراحی یک اتومبیل اسپرت بر مبنای فولکس واگن قورباغه ای بود.

اتومبیلی که بدین شکل در سال 1947 طراحی شد Porsche Type 356 نام گرفت. این مدل از یک موتور چهار سیلندر هوا خنک با قدرت 35 اسب بخار نیرو می گرفت که در قسمت عقب اتومبیل نصب شده بود.

Porsche Type 356 اولین اتومبیلی بود که به نام پورشه مزین گشت. فری در سال 1949 به اشتوتگارت برگشته و کارخانه پورشه را در آنجا بنیان نهاد.فری برای کارخانه خود آرم شهر اشتوتگارت را انتخاب کرد.
کنیخ زگ


اتومبیل کنیخ زگ در سوئد تولید می شود. بنیانگذار این شرکت آقای Koenigsegg von Christian است که در سال 1994 به این فکر افتاده بود تا اتومبیلی تولید کند تا بتواند با فراری و مک لارن رقابت کند. وی در 20 سالگی یک شرکت تجاری دایر کرد و پس از موفقیتهای فراوان و کسب سرمایه لازم برای احداث کارخانه اتومبیل سازی و تحقق بخشیدن به رویای خود، این کارخانه را تاسیس کرد. طرح اولیه کنیخ زگ توسط خود کریستین کنیخ زگ آماده شد و سپس به دست Crafoord David تکمیل شد. و مراحل پایانی کار توسط آقای Akesson Harry Sven به اتمام رسید.اولین اتومبیل کنیخ زگ که S8CC بود در سال 2000 و نمایشگاه پاریس به نمایش در آمد. در 22 فوریه 2003 کارخانه دچار آتش سوزی شد و با خاک یکسان شد. 15 دستگاه کنیخ زگ باقیمانده به یک پایگاه متعلق به نیروی هوایی سوئد به نام Angelholm انتقال یافت. ام کریستین کنیخ زگ کارخانه خود را دوباره زنده کرد و با کنیخ زگ چندین رکورد در دنیای سوپراسپرتها را جابجا کرد. 

نشان کنیخ زگ در سال 1993 توسط آقای Laftman Jacob طراحی شد که نشان سپری است که توسط وایکینگها به کار می رفته . به سوئد و جنگجو بودن این اتومبیل اشاره دارد.

کادیلاک لوکس ترین . گرانترین اتومبیل آمریکایی است. این شرکت خودروسازی از زیرمجموعه های جنرال موتورز است و پرچمدار صنعت اتومبیل سازی آمریکا به شمار می آید. این شرکت توسط آقای هنری فورد بوجود آمد. در واقع زمانی که آقای هنری فورد با شرکای خود دچار اختلاف شد و کارخانه ای را که خودش ساخته بود را ترک کرد، بسیاری از افراد زبده و مهندسان توانمند شرکت را با خود برد. در ابتدا وی قصد داشت تا شرکتی با محصولاتی غیر خودرویی تولید کند، ولی شرکا و مشاوران وی به وی پیشنهاد کردند تا قبل از فروش کارخانه به نوسازی آن و دستگاهها بپردازد. برای این منظور اقای Leand .M Henry دعوت به همکاری شد ولی وی به آقای فورد پیشنهاد داد تا کارخانه ای جدید برای تولید اتومبیلهای لوکس وبا کیفیت تاسیس کند. آقای للاند یک مهندس و طراح موتورهای چهارزمانه بود. وی یک موتور تک سیلندر با کیفت و با دوام ساخته بود و فقط باید روی یک خودرو امتحان می شد. در تاری 22 آگوست 1902 کارخانه ای جدید با نام کادیلاک تاسیس شد. البته روایت دیگری وجود دارد که می گوید آقای للاند در همان ورود اولیه خود با آقای فورد دچار اختلاف شد و با حمایت شرکای آقای فورد وی مجبور به ترک کارخانه شد. به هر حال اولین اتومبیل این شرکت با نام HP 10 Cadillack در سال 1902 با شباهتی فوق العده به فورد مدل A تولید شد. آقای للاند در شهر میشیگان یهنی زادگاه اتومبیل به شهرت رسید.شهر میشیگان توسط دریانوردی فرانسوی به نام Cadilac de sieur ,Mothe La de Laumet Antonie تاسیس شده بود. از اینجا بود که این شرکت نام کادیلاک را به خود گرفتو در واقع با انتخاب این نام آقای للند همانند فراری و پورشه سعی کرده بود تا نام شهر خود را جاودانه کنند. 

نشان این اتومبیل هم برگرفته از سردز قلعه ای است که در ابتدای تاسیس میشیگان در آن بنا نهاده شده بود. این نشان در واقع نشان رسمی خانواده ی همان دریا نورد فرانسوی است.

شرکت اتومبیل سازی سیتروئن در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تاسیس شده است. آندره در روز 2 نوامبر 1878 متولد شده بود. او یک هیودی هلندی تبار بود که با خانواده اش به فرانسه مهاجرت کرده بود. پدر آندره می خواست پسرش نیز مانند خودش به تجارت الماس جواهرات مشغول شود ولی علاقه ی آندره به مکانیک فراتر از اینها بود. آندره در سال 1900 از دانشگاه Ecole پاریس فارغ التحصیل شد و بلافاصله کارخانه ی رویاهای کودکی اش را تاسیس کرد، ولی با نزدیک شدن اروپا به جنگ جهانی اول، آندره در کارخانه اش شروع به ساخت و تولید انبوه مهمات و اسلحه کرد اما با پایان یافتن جنگ ساخت اتومبیل را از نو شروع کرد. در سال 1919 شرکت اتومبیل سازی سیتروئن تاسیس شد و در طول 11 سال یعنی در سال 1930 تبدیل به چهارمین شرکت اتومبیل سازی بزرگ دنیا شد. آندره در سال 1935 به دلیل ابتلا به سرطان معده در گذشت. 

یکی از افتخارات آندره نوعی چرخ دنده با نام Gear Helical Double بود که در این نوع چرخ دنده بجای یک سطح مماس صاف از یک سطح ^ مانند استفاده شد که باعث می شد تا چرخ دنده نرم تر کار کند. از آنجایی که آندره در ابتدا به ساخت این چرخ دنده می پرداخت، این علامت را برای معرفی اتومبیل خود انتخاب کرد. علامت سیتروئن امروزه با نام Chevron Double شناخته می شود. 

Citroen در زبان هلندی به مهنی لیمو ترش است.
اتومبیل رولزرویس حاصل همکاری دو مهندس انگلیسی به نامهای Rolls Stewart Charles و Royce Henry Fredrick است. در حالی که زمینه کاری این دو فرد کاملا متفاوت بود. آقای رویس کارگاه خود را در سال 1884 دایر کرد و به تولید و ساخت انواع ماشین آلات برقی مشغول شد تا در سال 1904 اولین اتومبیل خود را با یک موتور 2 سیلندری و 10 اسب بخاری آماده کرد. در حالی که آقای رولز دارای فروشگاهی مجلل در بهترین جای لندن بود. این دو همدیگر را در سال 1904 و نهم ماه می همدیگررا در هتل Midland ملاقات کردند و تصمیم گرفتند تا اتومبیلهای ساخت رویس بصورت انحصاری توسط رولز بفروش برسد. بدین شکل کارخانه رولزرویس تاسیس شد. اولین اتومبیل تولیدی اسن شرکت Silver Ghost بود که در سال 1906 تولید و به عنوان برترین اتومبیل سال برگزیده شد. 

آرم ای شرکت یک زمینه سیاه که در آن دو عدد حرف R بر روی هم نوشته شده اند. این دو حرف معرف نامهای آقای رولز و رویس هست. زمینه این آرم تا 22 آوریل 1993 قرمز رنگ بود اما پس از این روز به احترام درگذشت آقای رویس رنگ زمینه به سیاه تغییر کرد. 

شرکت رولزرویس یکی از پشرفته ترین کارخانه ها در زمینه ساخت موتور هواپیماست، بطوریکه موتور هواپیماهی کنکورد توسط این شرکت ساخته شده است. 

بر روی جلو پنجره اتومبیلهای رولزرئیس که از سال 1911 به بعد ساخته شد مجسمه یک فرشته از جنس طلا قرار گرفته که امیلی نام دارد. به عقیده بسیاری این فرشته تمثیل دختری است که آقای رویس به آن دل بسته بود ولی موفق به ازدواج با او نشده بود. برخی هم معتقدند این فرشته سمبل ارامش هست و Extacy of Spirit The نام دارد. این مجسمه از طلای 24 عیار و بروش ریخته گری سنتی استفاده می شود تا هیچکدام از این مجسمه ها کاملا شبیه به هم نباشند.
 
 
 

شرکت اتومبیل سازی بنتلی در تاریخ 18 ژانویه 1919 توسط آقای Bentley Owen Walter تاسیس شد. بنتلی از همان آغاز کار ساخت اتومبیل هایی استثنایی را دستور کار خود قرار داد. مدل هایی همچون L3، L6.5، Six Speed، L4.5، Blower و L8 جزو اولین مدلهایی بودند که این شرکت تولید می کرد. اگر به اتومبیلهای بنتلی توجه کرده باشید، شاهد شباهتهای آن با رولزرویس شده اید. دلیل این شباهت، ادغام این دو شرکت در سالهای اولیه صورت گرفت ولی از سال 1980 به بعد بنتلی از رولزرویس استقلال گرفت.

این شرکت در سالهای اولیه به تولید هواپیما می پرداخت و در آرم این شرکت نیز از دو عدد بال استفاده شده که سمبل پرواز و برتری است. در قسمت مرکزی یک حر B وجود دارد که مخفف کلمه Bentley است.
 
کارخانه اپل در تاریخ 21 ژانویه 1863 توسط شخصی به نام آدام اپل تاسیس شد. آدام از کودکی کار را در آهنگری آغاز کرد تا اینکه به فرا گیری فنون ساخت ماشینهای خیاطی جذب شد. وی در سال 1868 با Scheller Marie ophieS ازدواج کرد که حاصل این ازدواج پنج پسر با نامهای کارل، ویلهم، هنریک، فردریک و لودویک بود. این پنج پسر نقش مهمی در رشد و تکامل کارخانه پدر داشتند. در واقع بسیاری از مورخان این پنج برادر را موسس واقعی کمپانی اپل می دانند. کارخانه اپل در ابتدا محصولات خانگی همچون چرخ خیاطی تولید می کرد ولی کم کم روی به دوچرخه آورد. در سال 1895 یهنی زمانی که آقای اپل چشم از جهان فرو بست، کارخانه وی تبدیل به بزرگترین تولید کننده چرخ خیاطی اروپا و یکی از بزرگرین تولید کننده های دوچرخه با تیراژ 200دستگاه در سال تبدیل شده بود. پسران آقای اپل در سال 1898 اولین اتومبیل اپل را ساخته و تحت امتیاز شرکت Lutzmann به فروش رساندند. در سال 1913 اپل به بزرگترین کارخانه اتومبیل سازی آلمان تبدیل شده بود. پس از گذشت مدت زمان اندکی و دست به دست شدن این کارخانه نهایتا در سال 1931 تمامی حق و حقوق آن نسیب جنرال موتورز شد. 

آرم شرکت اپل عبارت است از یک صاعقه کوچک در راستای افقی که در یک دایره قرار گرفته است. این آرم ابتدا از یک دایره و یک شکل پیکان مانند تشکیل شده بود. این شکل پیکان مانند یک پرنده مهاجر را تداعی می کند که در حال طی کردن محیط کره زمین است. به درستی مشخص نیست که این آرم صاعقه چه زمانی جای این شکل را گرفته است ولی هرچه که است این صاعقه سمبل تند و تیز بودن است. از طفی این نشان نمادی از نیروی الکتریسیته است چون تاسیس کارخانه اتومبیل سازی اپل مصادف بود با آغاز عصر الکتریسیته. برادران اپل اتومبیل خود را به یاد مادرشان ساخته بودند. همسر آقای اپل ارزو داشت تا یک چرخ خیاطی برقی داشته باشد. آیا آرم کارخانه اپل ارتباطی با این قضیه دارد!!!!!
؟؟؟


هنری فورد در زوز 30 جولای 1863 در شهر Greenfield میشیگان به دنیا آمد. وی در سن 16 سالگی مزرعه خانوادگی خود را رها کرد و راهی شهر صنعتی و ماشینی دیترویت شد. او در سال 1891 بعنوان سر مهندس شرکت روشنایی ادیسون مشغول به کار شد. وی در سال 1896 اولین انومبیل خود را با نام Quadricycle ساخت. در سال 1899 فورد پس از 8 سال کار در شرکت روشنایی ادیسون، رسما وارد دنیای اتومبیل سازان شد. فورد به عنوان شریک مالی خود همکاری خود را با شرکت تازه تاسیس Company Automobile Detroit آغاز کرد. این شرکت سالیانه تعداد اندکی اتومبیل تولید می کرد. در سال 1901 شرکت هنری فورد تاسیس شد ولی به دلایل نا معلومی با عدم موفقیت مواجه شد. شاید به این دلیل که فورد یک مهندس بود و نه تاجر. در سال 1902 فورد توسط بانکداران که سهامداران اصلی این شرکت بودند از کار برکنار شد و این شرکت تازه تاسیس به کارخانه Car Motor Caillac تغییر نام داد. ولی هنری فورد همانند فرروچه لامبورگینی و انزو فراری آدمی نبود که به این سادگی از رو برود. یک سال بعد یعنی سال 1903، کارخانه اتومبیل سازی فورد تاسیس شد ولی با این سیاست که اتومبیلی حتی الامکان ارزان و با دوام تولید کنند. فورد به دنبال این بود تا اتومبیلی بسازد که قطعات یدکی آن در سرار آمریکا یافت شود. بدین دلیل وی با 11 شخص ثروتمند وارد مذاکره شد و کار خود را با سرماه ای معادل 28 هزار دلار آغاز کرد. اولین اتومبیلی که در این شرکت تولید شد فرد مدل A بود که در سال 1903 کارخانه را ترک کرد. این مدل به روش تولید انبوه ساخته می شد نه بصورت محدود. شبکه فروش قطعات یدکی خدمات تعمیر آن در سرتاسر خاک آمریکا دایر شده بود که در نتیجه رقبای فورد را غافلگیر کرده بود. در سال 1908 مدل T تولید شد. در سال 1910 اولین کارخانه تولید انبوه انومبیل در Park Highland میشیگان رسما آغاز به کار کرد. در سال 1913 اولین خط تولید متحرک در Park Highland راه اندازی شد. در سال 1914 فورد اعلام کرد که با پرداخت 5 دلار به ازای 8 ساعت کار قصد دارد در سود کارخانه را با کارگران خود شریک شود. این یک حرکت زیبا برای ترقیب کارگران به بهتر کارکردن بود. در سال 1921 Ford .B Edsel پسر هنری به سمت ریاست کارخانه فورد منصوب شد. در سال 1921 کمپانی فورد با تولیدی بالغبر 55% کل اتومبیلها، به بزرگترین تولید کننده انومبیل تبدیل شد. در سال 1932 اولین اتومبیل فورد با موتور 8 سیلندر خورجینی تولید شد. در سال 1943، Ford .B Edsel در سن 49 سالگی بطور ناگهانی پدر خود را برای همیشه تنها می گذارد. هنری فورد در سال 1947 در سن 83 سالگی با دنیای اتومبیل – دنیایی که شاید او در پیدایش آن بزرگترین نقش را داشت – خداحافظی کرد.

آرم کارخانه فورد عبارت است از یک زمینه بیضی شکل به رنگ آبی که در آن کلمه FORD با خط نستعلیق نوشته شده است. زمینه آبی نشانگر آسمان است، آسمانی پهناور که وسعت این کارخانه را تداعی می کند.

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان BIDAD و آدرس bidad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.با تشکر محمد

     








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 16693
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1